FAQ's
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svar på din fråga, eller vill ha mer detaljerad information, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst
Frakt och returer
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstid på 1-3 arbetsdagar.
Hur mycket kostar frakten?
Vi har fixat låg frakt på 39,95 till hela Sverige, Norge og Danmark – oavsett hur många produkter du köper.
Jag har beställt fel produkt, vad gör jag?
Misstag kan hända, och självklart hjälper vi dig. Skicka ett mail till kundtjänst så hjälper vi dig att få dina väskor utbytta.
Jag vill ångra ett köp, vad gör jag?
Om du skulle ångra ditt köp har du självklart full returrätt. Villkoret för returer är att du returnerar varan inom 30 dagar efter mottagandet
leveransen och inte har använt eller skadat varan.
Skicka ett mail till post@drittposer.se om att du ångrar ditt köp. Kom ihåg att ange ordernummer i mejlet.
Fyll i returformuläret som du fått via e-post och lägg det tillsammans med varan. Kom ihåg att skriva ditt namn och ordernummer.
Blöjhinkpåsar
Hur hittar jag rätt typ för min hink?
De flesta som fått ett gratis blöjkärl från en kundklubb eller liknande har en standard Angelcare. Men har du köpt hinken själv så har du flera alternativ som Korbell, Korbell Mini, Korbell Plus, Tommee Tippee Standard, Tommee Tippee Click & Twist, Angelcare XL med flera. Men oroa dig inte, vi hjälper dig att hitta rätt påsar till dig. Allt du behöver göra är att kontakta kundtjänst. Vi har öppet måndag till fredag från 10:00 till 16:00.
Kan universal 100- och 200m. används på alla system typer?
Som en tumregel kan systemet användas på alla typer med undantag för Korbell, Korbell Plus och Korbell Mini. Står inte din hink listad under produkten, eller är du tveksam till vilken hinktyp du har? Kontakta Kundservice.
Jag har luktproblem, vad ska jag göra?
Om du upplever luktproblem beror detta antingen på läckage från påsen, läckage från den externa stängningsmekanismen eller från den interna stängningsmekanismen. Längst ner på sidan hittar du en guide om hur du felsöker.
Bilderna visar montering i hink från Angelcare, men den allmänna proceduren gäller även för andra typer.
Korrekt påsmontering
1. Korrekt montering:
Påsmaterialet dras jämnt runt kassetten. Den inre stängningsmekanismen sluter tätt runt påsen, och det finns bra spelrum så att den yttre stängningsmekanismen stängs helt igen.
2. Läckage vid inre stängningsmekanism:
För mycket påsmaterial har samlats runt stängningsmekanismen, vilket hindrar den från att stängas helt. Andra orsaker till läckage vid den inre stängningsmekanismen kan inkludera en sliten eller svag fjädermekanism, främmande föremål som har fastnat och hindrar mekanismen från att stänga, eller att hinken är full och innehållet trycker mot stängningsmekanismen.
3-4. Läckage vid den yttre stängningsmekanismen/locket:
Det finns för mycket påsmaterial som hindrar hinken från att stängas helt. I vissa fall kommer detta att synas tydligt från utsidan, som illustreras på bild 4, medan hinken i andra fall kan verka stängd, men det kan fortfarande finnas en läcka på en eller flera sidor av locket. Andra orsaker till läckage vid den yttre stängningsmekanismen kan vara ett trasigt lock, främmande föremål som har fastnat och hindrar mekanismen från att stängas, eller felaktig montering av påsen som gör att den sitter för högt för att hinken ska kunna stängas helt.



